Nejčastěji kladené otázky
.
Objednávky (slučování, úprava, stav, platba, rezervace v nákupním košíku apod.)
1. Uskutečnil/a dvě nebo více objednávek. Je možnost jejich sloučení? Existuje případně i možnost dodatečné úpravy odeslaných objednávek? (více)
Každá jednotlivá objednávka, odeslaná do našeho systému, je krátce po přijetí předána našim kolegům, kteří se plně věnují její co možná nejrychlejší kompletaci a následné expedici. Objednávky proto z technických důvodů bohužel neslučujeme a není u nich možná ani dodatečná úprava, tudíž vždy každé uskutečnění objednávky pečlivě zvažte!
2. Potřebuji zjistit stav mé objednávky. Kde o ní zjistím aktuální informace? (více)
Pro získání informací o stavu objednávek nás, prosím, kontaktujte na telefonním čísle +420 602 334 693 (Po - Pá: 8:00 - 12:00 a 12:30 - 16:30) nebo na e-mailové adrese abrex@abrex.cz.
3. Když si objednám zboží na Slovensko, mohu platit eury nebo musím platit jen českými korunami? (více)
Platba v eurech je na Slovensko možná pouze u výběru dopravy přepravcem s dobírkou, kdy se částka na eura přepočítává aktuálním kurzem dle přepravce. Všechny ostatní možnosti dopravy se hradí pouze v českých korunách (více na Způsoby platby).
4. Jaký je IBAN a BIC (SWIFT) kód pro platbu na Slovensko? (více)
IBAN: CZ20 2600 0000 0020 5694 0105
BIC (SWIFT): CITICZPX
5. Zapomněl/a jsem uhradit objednávku a chtěl/a bych tak po několika dnech učinit dodatečně. Hrozí v souvislosti s mou objednávkou nějaká komplikace? (více)
V případě, že neuhradíte uskutečněnou objednávku z našeho e-shopu nejpozději do 7 pracovních dnů po splatnosti zálohé faktury, vyhrazujeme si právo ji zrušit a tím tak uvolnit blokované zboží zpět do prodeje.
6. V objednávce mi byly sníženy počty objednaných produktů nebo má objednávka byla stornována. Z jakého důvodu? (více)
Aby to bylo vůči všem našim sběratelům fér, vyhrazujeme si právo u vybraného zboží, které je vyráběno v limitovaném či jinak omezeném množství kusů (tato skutečnost bývá u daných produktů standardně uvedena v jejich popisu) na případné snížení počtu kusů v objednávce a/nebo pokud již daného limitu bylo dosaženo díky předchozím objednávkám nebo u daných produktů došlo k jejich vyprodání, objednávky následně jednostranně zrušit, a to i v případě, že technické prostředky e-shopu vygenerovaly automatické přijetí objednávky zaslané elektronickou poštou na e-mail kupujícího.
7. Co u produktu znamená pojem "Tento produkt lze zakoupit pouze jedenkrát"? (více)
To znamená, že lze daný produkt zakoupit pouze jednou a že u daného produktu je navíc omezen i počet objednávek, tudíž tak lze uskutečnit pouze jedna jediná objednávka na celou domácnost. Pokud již bylo tohoto limitu dosaženo dříve předchozí objednávkou (ať už Vámi nebo někým jiným z domácnosti), vyhrazujeme si právo jakoukoliv další objednávku takto označeného produktu z dané domácnosti zrušit.
8. V průběhu nakupování mi z nákupního košíku zmizel vložený produkt. Proč se tak stalo? (více)
Tzv. "vypadnutí" produktu z nákupního košíku může být způsobeno některou z níže uvedených příčin:
● Požadovaný produkt již nebylo možné objednat z důvodu jeho vyprodání a následné nedostupnosti.
● U požadovaného produktu uplynula jeho 15 minutová rezervace, čímž se tak uvolnil pro dalšího zájemce. Zmíněná doba rezervace bývá běžně nastavena u produktů v limitovaném či jinak omezeném množství kusů (skutečnost ohledně množství bývá u daných produktů standardně uvedena v jejich popisu).
● Požadovaný produkt byl z naší nabídky automaticky vyřazen z jiného důvodu (častá reklamovanost, dodatečně odhalené výrobní vady apod.).
● Vzniklý technický problém (náš e-shop bohužel nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení s ním souvisejícím, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob).
9. Jakým způsobem funguje v nákupním košíku rezervace produktu? (více)
Rezervace produktu v nákupním košíku, která bývá běžně nastavena u produktů v limitovaném či jinak omezeném množství kusů (skutečnost ohledně množství bývá u daných produktů standardně uvedena v jejich popisu), na našem e-shopu funguje tak, že vybraný produkt se po přidání do košíku standardně ihned zarezervuje na 15 minut. Čas, do kdy je produkt rezervován, lze v nákupním košíku nalézt přímo pod názvem produktu - např. "produkt máte v košíku rezervován do 10:15". Po uplynutí této doby se produkt uvolní pro dalšího zájemce. Je dobré vědět, že doba rezervace se vždy vztahuje na jednotlivý produkt, nikoli na celý obsah nákupního košíku.
.
Platba kartou a její refundace
1. Jak dlouho trvá vrácení peněz, když jsem stornovanou objednávku uhradil/a on-line kartou? (více)
Doba trvání refundace závisí vždy na konkrétní bance, běžně by se však vrácená částka měla připsat do jednoho týdne.
.
Odložená platba
1. Co je služba PlatímPak? (více)
PlatímPak je služba, která zákazníkům na našem e-shopu umožňuje odložení platby až o 30 dnů. Provozovatelem této služby je Equa bank. Více detailů se o této službě můžete dočíst na adrese www.equabank.cz/platim-pak/caste-dotazy.
2. Co je služba Skip Pay? (více)
Skip Pay je služba, která zákazníkům na našem e-shopu umožňuje odložení platby až o 50 dnů. Provozovatelem této služby je Skip Pay s.r.o. Více detailů se o této službě můžete dočíst na adrese www.skippay.cz.
3. Co je služba Twisto Pay? (více)
Twisto Pay je služba, která zákazníkům na našem e-shopu umožňuje odložení platby až o 45 dnů. Provozovatelem této služby je Twisto. Více detailů se o této službě můžete dočíst na adrese www.twisto.cz/pay.
4. Co je služba Cofidis Pay? (více)
Cofidis Pay je služba, která zákazníkům na našem e-shopu umožňuje odložení platby až do 15. dne příštího měsíce. Provozovatelem této služby je Cofidis. Více detailů se o této službě můžete dočíst na adrese www.cofidispay.cz.
.
Výměna, vrácení a reklamace
1. Zboží mi přišlo poškozené nebo nekompletní. Jak mám dále postupovat? (více)
Nejideálnějším řešením je postupovat podle našeho reklamačního řádu, který naleznete společně s reklamačním formulářem na tomto odkaze.
2. Objednal/a jsem si limitovanou edici, ale bohužel ji musím reklamovat. Je možné ji pouze vyměnit za jiný kus? (více)
Jelikož jsou limitované edice omezené svým celkovým množstvím (například jen 100 vyrobených kusů apod.) a většinou jsou během krátké doby vyprodány, výměna kus za kus zde proto není možná a danou situaci tak řešíme vrácením peněz.
3. Potřebuji zjistit stav mé reklamace. Kde o ní zjistím aktuální informace? (více)
Pro získání informací o stavu reklamací nás, prosím, kontaktujte na telefonním čísle +420 725 762 686 (Po - Pá: 8:00 - 12:00 a 12:30 - 14:30) nebo na e-mailové adrese reklamace@abrex.cz.
4. Jak je to s vrácením poštovného při reklamaci? (více)
V případě reklamace, kdy neseme odpovědnost za vady věci, má zákazník vždy právo na proplacení účelně vynaložených nákladů, tedy i poštovného, které hradil při dodání výrobku a dále které vynaložil při zaslání zboží zpět za účelem reklamace. Více informací k tomuto tématu naleznete na tomto odkaze.
.
Velkoobchod
1. Měl/a bych zájem o velkoobchodní spolupráci, co pro to musím udělat? (více)
V případě zájmu o velkoobchodní spolupráci nás, prosím, kontaktujte na e-mailové adrese robert.svec@abrex.cz nebo telefonním čísle +420 602 334 693.
2. Co musím udělat pro to, aby se mi u objednávky propsala sleva u všech produktů? (více)
Pokud jste náš velkoobchodní partner, je důležité se vždy před každým zahájením objednávky a samotným přidáváním produktů do košíku přihlásit přes nově vzniklou sekci Přihlášení pro velkoobchod! Pokud se tedy přihlásíte až v průběhu nákupu, u produktů, které do košíku byly mezitím před přihlášením vloženy, nebude započtena velkoobchodní cena, proto je důležité se vždy před započetím objednávky přihlásit!
3. Jak mohu velkoobchodně objednat zboží, pokud jsem plátcem DPH na Slovensku? (více)
V tomto případě je nezbytně nutné kontaktovat naši kolegyni na e-mailové adrese eva.vitousova@abrex.cz nebo telefonním čísle +420 725 762 686 (Po - Pá: 8:00 - 12:00 a 12:30 - 16:30), protože plátci DPH na Slovensku na našem e-shopu bohužel objednávku realizovat nemohou.
.
Doprava do zahraničí
1. Zasíláte zboží i na Slovensko? Pokud ano, jakou formou? (více)
Zboží na Slovensko zasíláme a to prostřednictvím přepravní společnosti PPL. Standardní cena dopravy je 250 Kč (pokud např. v rámci probíhající akce není uvedeno jinak), avšak při objednávce nad 3 500 Kč (bez DPH) dopravu získáváte zdarma (více na Doprava a balné).
2. Zasíláte zboží i mimo Českou republiku a Slovensko? (více)
Zboží bohužel zasíláme pouze do těchto dvou zmiňovaných států. V případě platby objednávky, u které bude vyplněna jiná země, než je uvedeno výše, bude platba vrácena, ale bude z ní účtován manipulační poplatek ve výši 5 EUR! Pro většinu ostatních států máme obchodního partnera, u kterého lze naše modely zakoupit. V případě zájmu o kontakt na partnera pro daný stát nás neváhejte kontaktovat. Veškeré informace o dopravě naleznete v sekci Doprava a balné.
.
Newsletter
1. Jsem přihlášen/a k odběru Vašeho newsletteru, ale nechodí mi. Co mám dělat? (více)
V tomto případě v e-mailovém klientovi doporučujeme zkontrolovat složky typu Hromadné, Nevyžádaná pošta či SPAM. Často se totiž stává, že je zmínění klienti na základě určitých algoritmů filtrují, což nemáme šanci ovlivnit.
2. Jak je možné, že mi chodí newsletter aniž bych se k jeho odběru přihlásil/a? (více)
Náš newsletter, jenž je obchodním sdělením, Vám začal chodit z toho důvodu, že jste od pátku 25. května 2018 (dále v následujících letech od zmíněného data), kdy vstoupilo v platnost obecné nařízení na ochranu osobních údajů neboli GDPR, nakoupil/a na našem e-shopu či se stal naším klientem. Pokud jste tak ale neučinil/a, neváhejte se na nás obratem obrátit.
.
Členský klub
1. Neplánujete do budoucna zprovoznit členský klub? (více)
Nad takovouto možností, jako je členský klub, již samozřejmě delší dobu uvažujeme a naše sběratele můžete s předstihem ujistit, že je momentálně ve fázi usilovného vývoje.
2. Na základě jakého klíče se rozdělují dárkové modely typu PF a podobně? (více)
Co se rozdělování takovýchto modelů týče, i přes dosavadní provizorní rozdělovací systém, stále hledáme v tomto ohledu ty nejideálnější podmínky, kterými naše sběratele chceme i nadále maximálně motivovat. Jelikož ale nechceme jednat zbrkle a cokoli v této souvislosti zbytečně uspěchat, vyžaduje takovýto krok trochu více času.
3. Proč a kdy byl zrušen dřívější ABREX Klub? (více)
Náš klub byl vzhledem k přechodu na nový interní systém a nový e-shop bohužel zrušen k poslednímu prosincovému dni roku 2016, a to po konečném rozhodnutí vedení.
.
Problém s přihlášením
1. Zapoměl/a jsem heslo se svému účtu. Jakým způsobem heslo obnovím? (více)
V případě zapomenutého hesla vložte svou e-mailovou adresu, pod kterou jste se registroval/a, na tomto odkaze a vyčkejte na e-mail s novými přihlašovacími údaji.
.
Osobní vyzvednutí objednávky
1. Lze si vyzvednout objednávku uskutečněnou na Vašem e-shopu někde osobně? (více)
Ačkoli bychom v tomto směru našim zákazníkům rádi vyhověli, osobní odběr bohužel není možný a to jak z logistických, tak i skladovacích důvodů.
.
Zakázková výroba
Veškeré informace, týkající se zakázkové výroby, naleznete zde.
.
Slevové kupóny
Veškeré informace, týkající se slevových kupónů, naleznete zde.
.
Dárkové poukazy Abrex
Veškeré informace, týkající se našich elektronických dárkových poukazů Abrex, naleznete zde.
.
Všeobecně o produktech
1. Lze si objednat i modely, které se nenachází v nabídce e-shopu, např. modely pro konkrétní události typu Legendy či Sraz veteránů a podobně? (více)
Takovéto modely objednat nelze, protože jsou to speciální modely, které jsou svou charakteristikou určeny výhradně pro danou událost.
2. Kde se vyrábí Vaše modely? (více)
Naše modely jsou stále převážně vyráběny v Číně, ale postupně se snažíme výrobu přesunout do naší české továrny v Divišově, kde jsme prozatímně kompletně vyrobili model Škoda Forman, Škoda 1201, Škoda Garde a Škoda 180/200 RS (kompletní přehled modelů vyrobených v České republice naleznezte zde).
3. Modely jakých všech motoristických značek lze u Vás zakoupit? (více)
Naše nabídka zahrnuje kovové modely aut a motocyklů z československé a české produkce. Konkrétně se jedná především o značky Aprilia, Buggyra, Jawa, Laurin & Klement, Laurin & Klement - Škoda, Multicar, Praga, Škoda, Tatra a Ogar.
4. Proč Vaše nabídka nezahrnuje mnou konkrétně poptávaný, doposud nevyráběný, model? (více)
Jelikož není v našich silách vyrobit všechny modely naráz, je naše výroba postupná. Zmapování výroby probíhá systematicky, v návaznosti na nespočet modelů, které za celou dobu své existence výše uvedené značky vyprodukovaly, tak nelze učinit během roku či dvou. Aktuálně se však soustředíme na realizaci spousty dalších modelů, které jsou pro nás v danou chvíli prioritou. Pokud bychom se ale do zmiňovaného modelu pustili, určitě se o něm včas dozvíte skrze naše sociální sítě či náš newsletter.
5. Mám pocit, že objednaný model nemá barvu, která je zobrazena na jeho fotografiích. Co mám dělat? (více)
Jelikož mají produktové fotografie občas tendenci zkreslovat, což častokrát zapříčiňují jednotlivá elektronická zařízení a jejich využívaný barevný gamut, může se díky této skutečnosti stát, že se obdržený odstín barvy může (méně nebo více) lišit. Model samozřejmě můžete vrátit nebo ho vyměnit za jiný.
6. Čím se od běžných modelů liší modely, které jsou na e-shopu zařazeny do série Abstraktní? (více)
Jedná se o takové modely, které jsou zcela totožné s tvary reálných vozidel, jen se liší barevným provedením, které u skutečného vozidla neexistovalo.
7. Všiml/a jsem si, že máte v nabídce model s označením 1984, jehož skutečná předloha na silnicich jezdila až od roku 1989. Jak to mám chápat? (více)
Rok v zárovce, nacházející se v názvu našeho produktu před pomlčkou, udává konkrétně modelový rok, který označuje provedení reálného vozidla na trhu v určeném prodejním období. Tento modelový rok prakticky nevypovídá nic o skutečném datu výroby daného produktového provedení, tzn. že pokud například automobilka v roce 2020 na trh uvede nový model a následně koncem roku 2021 začně vyrábět jeho nové barevné provedení (tj. nový metalický odstín) či v roce 2022 kupříkladu také policejní verzi, modelový rok tak vždy zůstane stejný, tedy rok 2020.
8. Co znamená pojem limitovaná edice a existuje více typů tohoto pojmu? (více)
Produkty s označením limitovaná edice jsou unikátní modely, které byly vyrobeny v určitém mezním množství (např. jen 100 ks) a které se již nikdy v budoucnu v konkrétním provedení nebudou vyrábět.
Klasické limitované edice v současné době nesou specifické atributy, mezi které patří postupné číslování jednotlivých vyrobených kusů (např. 1/100, 2/100, 3/100 atd.), certifikáty a bezpečnostní hologramy.
V rámci naší produkce vydáváme i nestandardní limitované edice, které jsou vyrobeny taktéž v omezeném množství, neboť u nich stejně tak nepočítáme s budoucí dovýrobou, ale ty však nenesou výše uvedené atributy klasických limitovaných edic, kromě doplňujícího označení, deklarující počet kusů, který skutečně opustil náš sklad.
.